Перейти до основного вмісту
Digital State UA
Напрямок:
GovTech

Країна е-Підприємців: усі послуги для бізнесу онлайн

Дата та час публікації:
Час читання:
3 хв
Країна е-Підприємців: усі послуги для бізнесу онлайн

e-Підприємець — це комплексна послуга на порталі Дія, яка об’єднує 15 сервісів для бізнесу в одному застосунку — від відкриття ФОПу до подання пожежної декларації. 33 хвилини замість 10 днів відвідувань установ — саме стільки часу триває заповнення онлайн-заявки на порталі.

Про те як e-Підприємець спрощує ведення бізнесу в Україні, розповідає компанія Kitsoft, яка забезпечила технічну реалізацію цієї комплексної послуги на платформі Дія.

Михайло Федоров, Віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — Міністр цифрової трансформації України
Михайло Федоров, Віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — Міністр цифрової трансформації України

Зараз на платформі e-Підприємець доступно 15 послуг. Вони дають змогу:

  • зареєструватися як ФОП або створити ТОВ;
  • зареєструватися як платник податків;
  • отримати та зберігати всі необхідні ліцензії, дозволи, декларації та інші документи на одній платформі;
  • автоматично подавати документи до державних органів.

e-Підприємець також пропонує низку послуг для конкретних типів малого бізнесу: кав’ярень, салонів краси, ІТ-компаній, роздрібних магазинів тощо.

комплексна онлайн-послуга e-Entrepreneur для бізнесу на порталі державних послуг Дія
комплексна онлайн-послуга e-Entrepreneur для бізнесу на порталі державних послуг Дія

Нові технології

Кожна з 15 послуг у сервісі e-Підприємець надається різними державними установами й має свій порядок оформлення. Тому ми почали розробку з того, що визначили послідовність їх надання та розробили алгоритм обміну даними між послугами в межах одного процесу.

Команда Kitsoft створила технологію, яка інтегрує вже наявні послуги на порталі Дія в єдину систему. Головна перевага цієї технології — усунення зайвих кроків, які повторюються в різних послугах. Завдяки цьому підприємцям стало набагато простіше та швидше отримувати необхідні документи для ведення бізнесу.

Завдяки автоматизованій обробці та обміну даними e-Підприємець під’єднано до державних реєстрів, що дає змогу користувачам не вводити вручну інформацію, яка вже є в базах даних. Необхідні відомості автоматично підтягуються в заявку, а результати отриманих послуг зберігаються у відповідних реєстрах.

На сьогодні e-Підприємець взаємодіє з 10 державними системами, зокрема з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців і громадських формувань, електронним кабінетом платника податків, Єдиною державною електронною системою дозволів тощо.

Завдяки автоматизованому обміну даними значно зменшується вплив людського фактора, мінімізується кількість помилок, а процес отримання послуг стає простішим і швидшим.

послуги для бізнесу на платформі e-Підприємець
послуги для бізнесу на платформі e-Підприємець

Як це працює

Щоб отримати доступ до 15 бізнес-послуг у сервісі e-Підприємець, потрібно виконати кілька простих кроків:

  1. Авторизація на порталі ДіяУвійдіть в особистий кабінет на порталі Дія та оберіть сервіс e-Підприємець.Якщо не знаєте, які послуги вам потрібні, заповніть коротку анкету з підказками або відразу перейдіть до списку доступних послуг.На цьому етапі система автоматично надсилає запит до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР) й отримує всі доступні дані про вас.
  2. Вибір послуг та заповнення онлайн-заявкиВиберіть необхідні послуги зі списку та заповніть онлайн-форму.Після цього система автоматично перевірить правильність введених даних та їх відповідність законодавчим вимогам.Потім система визначить порядок обробки даних та встановить зв’язки між усіма обраними послугами.
  3. Перевірка контактних даних та виду діяльностіЯкщо система виявить розбіжності, вам буде рекомендовано звернутися до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП).
  4. Додавання інформації, підтвердження та підпис заявкиЗаповніть усі необхідні дані, перевірте їх та підпишіть заявку за допомогою Дія.Підпису (файловий або апаратний ключ). Система автоматично опрацює заявку відповідно до встановленої послідовності послуг. Якщо потрібні додаткові дані з інших реєстрів або від заявника, e-Підприємець самостійно надішле запит до відповідних джерел.
  5. Перевірка результатівУсі статуси та реєстраційні номери обраних послуг відображатимуться у вашому особистому кабінеті на порталі Дія. Для зручності користувачів система має багатостадійний механізм сповіщень. Ви отримуватимете повідомлення про зміну статусу заявки, необхідність виконання додаткових дій або готовність документів.
  6. Фокусуйтеся на своєму бізнесі, а про решту подбає e-Підприємець! 😊Раніше підприємці витрачали 4–8 тижнів та відвідували щонайменше три державні установи, щоб отримати необхідні дозволи та документи. Тепер оформлення всіх документів займає лише 10–40 хвилин онлайн. Узгодження з державними органами триває від 1 до 10 робочих днів, залежно від обраних послуг.

Сервіс e-Підприємець значно скорочує час на обробку бізнес-документів та спрощує взаємодію з державними органами. Тепер підприємці можуть сфокусуватися на розвитку власної справи, а не витрачати час на бюрократичні процедури.

Безпека даних

Національна система електронної взаємодії Трембіта забезпечує інформаційну взаємодію e-Підприємця із зовнішніми системами, гарантуючи безпечне передавання даних та стабільну роботу всіх систем.

Комплексну послугу e-Підприємець розроблено технічним партнером Kitsoft і впроваджено Міністерством цифрової трансформації України в межах проєкту EU4DigitalUA, що фінансується Європейським Союзом та реалізується Академією електронного управління Естонії.

Статтю підготував Альянс GovTech України (GTA UA).

Читайте більше