Перейти до основного вмісту
Digital State UA
Напрямок:
IT

«Цифровий елеватор» для ефективного агробізнесу: кейс «НІБУЛОН» та IT-Enterprise

Дата та час публікації:
Час читання:
3 хв
«Цифровий елеватор» для ефективног�о агробізнесу: кейс «НІБУЛОН» та IT-Enterprise

У 2024 році агрокомпанія «НІБУЛОН» спільно з IT-Enterprise перезавантажила процеси кількісно-якісного обліку своїх елеваторних комплексів. Цей масштабний проєкт став черговим кроком у цифровізації бізнеса, що дозволило зміцнити конкурентоспроможність на внутрішніх та зовнішніх ринках.

Як зазначають у «НІБУЛОН», основою для розгортання цього проєкту став процес системного розвитку і вдосконалення IT-інфраструктури агрокомпанії, як одного з ключових ресурсів відновлення конкурентоспроможності компанії на внутрішніх і зовнішніх ринках. Адже виклики, перед якими постала компанія з 2022 року — зруйновані логістичні шляхи та прямі збитки через руйнації — вплинули на зниження прибутковості компанії. Це спонукало команду «НІБУЛОН» переглянути процеси компанії, і почати ще активніше впроваджувати рішення з елементами Industry 4.0 для підвищення ефективності бізнес-процесів.

Олег Щербатенко, засновник і СЕО IT-Enterprise
Олег Щербатенко, засновник і СЕО IT-Enterprise

Наша команда має багаторічний досвід успішної співпраці з «НІБУЛОНом». Тож у 2022 році, коли перед нашим партнером постали суттєві виклики через повномасштабну війну, ми відчували особливу місію і були налаштовані зробити максимальний внесок своїми знаннями, експертизою, інноваціями для того або досягти тих цілей, які були поставлені

Олег Щербатенкозасновник і СЕО IT-Enterprise

Першочерговим кроком у цьому напрямі стало оновлення ERP-системи IT-Enterprise до актуальної версії​ та подальше розгортання автоматизації сучасними IT-інструментами й підходами щодо управління персоналом і розрахунку заробітної плати​, електронного документообігу​, фінансового управління​, казначейства, регламентованого обліку та обліку за міжнародними стандартами фінансової звітності (МСФЗ​). Ці напрями стали цифровим ядром компанії «НІБУЛОН», що забезпечило комплексну роботу бізнес-процесів, і стало передумовою для запровадження одного з найбільш трудомістких проєктів трансформації — кількісно-якісного обліку для мережі елеваторів.

Безпосередньо кількісно-якісний облік — це ключовий процес діяльності елеваторних комплексів, ефективність якого обумовлює прибутковість цього напряму бізнесу «НІБУЛОН». Проєкт оптимізації кількісно-якісного обліку охопив вдосконалення бізнес-процесів обліку зернових культур і розгортання додаткових процесів з управління логістикою і калькулюванням собівартості.

Філія «Градизьк»
Філія «Градизьк»

Налагодження нової ефективної версійності бізнес-процесу кількісно-якісного обліку дало змогу автоматизовано простежувати рух зерна, його ключові показники та кошти, витрачені на доробку та переміщення, від моменту потрапляння на елеватор до відвантаження кінцевому споживачеві. У такий спосіб формується точна собівартість і, відповідно, вираховується прибутковість. А головне, ми розуміємо, який вплив можна здійснити на кожному етапі для покращення фінансових і сервісних показників

Микола РяськоIT директор агрокомпанії «НІБУЛОН»

Кінцева мета проєкту — перехід на модель повністю «цифрового елеватора», принцип роботи якого побудовано на управлінні та забезпеченні координації всіх процесів цифровими системами. Ця концепція поступово масштабується на всі 23 елеваторні комплекси «НІБУЛОН».

На практиці «цифровий елеватор» — це впровадження цифрових інструментів, як-от: е-картка лабораторного дослідження зерна, автоматичні інтеграції з обладнанням, а також запровадження нових розрахункових режимів і додаткової нормативно-довідкової інформації (НДІ). ​​Серед розширених можливостей проєкту​ є і процеси із ведення технічних партій​, робота з орендованими складами​ та перехід до обліку за первинними партіями​. Ще одним важливим похідним елементом — є можливість автоматизованого формування та відстежування так званих ліцензованих партій, які мають більш суворі обмеження за характеристиками. Разом ці заходи покращили контроль якості, автоматизували процеси обліку та оптимізувати управління залишками зерна на елеваторах​.

Якщо окреслити результати проєкту цифровізації кількісно-якісного обліку в трьох тезах, то, по-перше, це спрощення і автоматизація бізнес-процесів, пришвидшення їх проходження. По-друге — точність обліку, що забезпечує чіткість і актуальність фінансового стану компанії. По-третє — більша клієнтоорієнтованість, адже процес надання послуг став якіснішим і швидшим

Микола РяськоIT директор агрокомпанії «НІБУЛОН»

Загалом проєкт цифровізації також сприяв уніфікації облікових процесів на всіх філіях агрокомпанії та поліпшенню інтеграції з обладнанням і сторонніми системами, що забезпечило ефективне управління бізнес-процесами​.

В «НІБУЛОН» зазначають, що в цьому етапі співпраці принципово важливими були галузевий досвід і підходи, які IT-Enterprise, як архітектор рішень і інтегратор процесів розробив з урахуванням специфіки діяльності агроекспортера.

Статтю підготувала Асоціація «IT Ukraine»

Поділитись

Читайте більше